2 Mart 2012 Cuma

Bizim Sarayın Faresi 5 Hocalı Katliamı

_ Bugün çok işimiz var savcı bey.
+ Okunmayı bekleyen dosyalar,dinlenmeyi bekleyen sanıklar,mahkûmlar..
_ Dinlenecek misiniz,yoksa mahkûmu çağırayım mı?
+ Önce sen bana polis amiri Ahmedov'u çağır.
_ Peki efendim.

* Beni çağırtmışsınız efendim.
- Evet Ahmedov,otur lütfen.
* Umarım,önemli bir şey yoktur efendim.
- Senden 10 dakika savcı olmanı istiyorum.
* Anlamadım?
- Şu elimdeki anahtarı görüyorsun dimi?
* Evet.
- Bu anahtar,içinde bulunduğumuz odanın anahtarı ve yalnızca iki tane var.Biri evimde,diğeri elimde.Sameeeet!
+ Buyurun efendim.
_ Mahkûmu buraya getir.
+ Peki efendim.

- Hoşgeldin Arek Sarafian.Ahmedov ben bugün savcı olmak istemiyorum.Al bu cübbem giy,bu mahkumun dosyası,bu da odamın anahtarı.
* Peki efendim.
- Aaa bak gördün mü,anahtarım camdan aşağı düştü.Kapıyı da kitlemiştim.Hay aksi.Neyse cebimde bir anahtar var yangın merdiveninden çıkarım ben.Görüşmek üzere Ahmedov.

* Arek Sarafian.Hocalı'da 26 Şubat 1992 tarihinde 613 Azeri vatandaşının öldürülmesinden sorumlu.Komutan Areeek,merhaba.
- Merhaba,gerizekalı savcı.
* Bu olmadı şimdi,sen nerede gördün bir savcıya gerizekalı dendiğini?
- Azerbaycan'da gerizekalı demekle kalmadım,daha neler yaptığımı anlatayım mı?
* Suçu kabulden giriyorsun.Güzel,bu bildiğim kadarıyla hafifletici bir etken.
- İyi bildiğin bir şeyler varmış.Ama benim olayıma sen bakma başka savcı gönder.Sen o zamanlar yoktun,bilmezsin.
* Pekala diğer savcıları çağıralım.Sameeet sopaları ve demirleri getir.
_ Amirim kapı kitli,alttan sığmıyor.
* O zaman sende ince bir şeyler getir.Bıçak getir mesela.
_ Kapının altına bıraktım efendim.
* Nerede kalmıştık Arek,sen savcı istemiştin.Getirdim.
- Hemen kolumdaki kelepçeyi çıkar köpek soyu.
* Hepsini öldürmeden önce benimde bir soyum vardı ve eminimki senin kadar kimse köpek olamaz.Önümdeki dosyanın artık hiçbir önemi yok ben gördüklerimle yargılayacağım seni.Yıl 2018 ve hala orada ot yok,korkuyorlar doğmaya.Neden mi? Kanla susanmaktan korkuyorlar.Yaşlılar Azerice'de küfürü kaldırdı,artık Ermeni tohumu diyorlar.
- Ben sadece hakkımız olan toprakları almak için gittim oraya.
* Ne hakkından bahsediyorsun sen? Toprak olan canlar oldu 300 çocuk,100 kadın oldu.Ne hakkı ha?

* Şimdi bana yaşaman için bir sebep söyle,seni bırakayım.
- Sen hala yaşıyorsun o yıllarda doğmana rağmen.Değil mi Ahmedov? Sence bu bir sebep değil mi,demek soykırım yapmadık.
* Eklemek istediğin başka bir şey var mı Arek Sarafian? Savunmana anti-tez bulursam ölüceksin.
- Herhangi bir şey bulamazsın,sende biliyorsun.Gerekli açıklamayı yaptım.
* O zaman dinle.Senin askerde Barsam diye bir arkadaşın vardı hatırlıyor musun?
- Sen nereden biliyorsun?
* Hani o gün iddaaya girmiştiniz.Karşındaki kadının karnındaki bebek erkek mi kız mı oldu diye.Ve o kadını soyup karnını yarmıştınız.O gün iddaayı sen kazanmıştın erkek olmuştu ama o kadın ölmüştü.Şimdi iddaayı ben kazandım,o erkek çocuk benim.

Hangi savcı konuşsun?
Bıçak mı,yoksa cebimdeki silah mı?

.......

Fatih Balcıoğlu (Patrona Holi) Bizim Sarayın Faresi 5 Hocalı Katliamı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder