13 Nisan 2012 Cuma

En Fazla Ölürüz

Patrona Holi

Uyursun..

Morfinlerin sağ yanındayken
Sen solunda bir caniyle uyursun.
Spazmların nöbet geçirirken
Sen sadece bir insan için nöbet tutarsın.

Ve kanarsın..

Kalbe baş kaldırırsan yanarsın.
Önce düşüncelerini ele geçirir.
Sonra bileğini,
En son bil'eklerini..
Bu yüzden bilemezsin
Neşterin önce nereni hedef alacağını.

Ve ağlamaların..

Ruhunun bir kalbe teslimiyet sancısıdır.
Bir süre sonra beyninin savcısı
Uykusuzluğun kamçısı
Attığın adımların avcısı olur.
Havalelerinin koluna girer sessizlik
Zamanla içini kemiren pisliktir aslında.
Kahve ve sigaramla 3-5 nöbetindeyim
Bu gece..
İçimdeki şerri mahşerle temizleyeceğim sessizce.

Bak kadın!
Seni sevdiğimi söyleme bedenime
İntihar komandoları yetiştirir
Bir daha dokunamazsın tenime..

Gamze Gedik

Uyanırım..

Uyandığımda ise aslında hiç uyumamış olmamın uykusuzluğuna sarılır,
avuturum geçmişimi, yanıma iliştirilmiş bir portreyle.
Nöbet tutamam ben,
nöbet tutar beni,
sinir krizlerimin bana tutunması sonucu gebe kalır gibi
tutar ansız nöbetim ve söyleyemem,
hiçbir şey söyleyemem ben.

Ve kanarım..

Yan ağrım olur, solum hep ağrır, taşıdıkları sebebiyle de çok ağırdır.
Sonra düşünemediklerimi kaybederim,
daha da önce kanımı.
Bileklerimi süslerim bir iki neşter yardımıyla,
doktorculuk oynatırım intiharlarıma
ve unuturum hangi bileğimden başlayacağımı..

Ve göz yaşlarım..

En çok içime ağlarım, dışımda ki pisliğe dokunmasın diye su.
Ruhsal bozukluklarım,
kişisel kayıpların toplandığı ayıplarım,
onaramaz hiçbir yardım.
Uykusuzluğun yancısıdır ağlamalarım,
sessiz değildir aslında ne yatağım duran ne dört duvarım da asılı olan
ama zamanı gelince de çok güzel susarım.

Peki sen, sen bu gece hangi sancının yandaşısın?

Dur adam!
En durulmaması gereken yerde dur , mesela sevdiğini söyle de öyle dur.
Mühim değil en fazla ölürüz,
benim elim tenin de senin gözün bileklerimde..

Patrona Holi & Gamze Gedik 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder